Nieuw Met Diabetes Type 2? Begin Hier Om Het Om Te Keren

More...

De diagnose (pre-)diabetes type 2 krijgen, kan als een donderslag bij heldere hemel komen.

Enerzijds ben je verdrietig omdat je het niet zag aankomen en anderzijds weet je niet wat je moet doen om je ziekte de kiem te smoren.

Dat is waar ik jou ga helpen.

Want pas als je basiskennis hebt over je lichaam, voeding
en diabetes type 2...

...kan jij deze verschrikkelijke ziekte omkeren!

Hiermee voorkom je dat je verder aftakelt en een leven lang diabetesmedicatie moet slikken.

Maar waar kun je het beste beginnen? 

Hieronder geef ik je 3 simpele stappen die je moet doorlopen om snel en makkelijk deze basiskennis te vergaren. Daarna kun jij je diabetes type 2 een halt toeroepen:


Stap #1:
Snelcursus voeding en diabetes 

Bij deze stap staat het vergaren van correcte informatie over het menselijke lichaam, voeding en diabetes type 2 centraal.

Daarvoor kan je het beste beginnen met de 4 onderstaande artikelen:

Met deze artikelen leer je alles over hoe diabetes type 2 is ontstaan, wat er gebeurt als je het niet een halt toeroept en de beste stappen om je bloedsuikerwaarden te verbeteren.


Stap #2:
Het Diabetesvrij Geheim

De volgende stap die je absoluut niet mag overslaan, is jezelf inschrijven voor het Diabetesvrij Geheim.

In dit korte e-book leg ik je uit wat het achterliggende mechanisme is van het omkeren van diabetes type 2.

Hierdoor zal je precies weten wat je moet doen om je suikerziekte om te keren. Ook zul je ontdekken waarom medicijnen je nooit gezonder zullen maken.

Hieronder kun jij je gratis inschrijven voor het Diabetesvrij Geheim. Het e-book zal direct naar je email-adres worden verzonden.


STAP #3:
Wil je meer informatie?
Kijk hieronder

Algemene informatie over diabetes type 2

Kenmerken & symptomen van diabetes type 2

Gevolgen & complicaties van diabetes type 2

Suikerspiegel verlagen & diabetes type 2 omkeren


Heb je een vraag of wil je iets specifieks weten?

Heb je een vraag waarvan het antwoord niet in één van de bovenstaande artikelen staat?

Dan kun je het beste je vraag als reactie onder één van de relevante blogs stellen.

Hier zal ik je dan binnen 24 uur antwoord op geven.

Mailen is ook mogelijk op:

About the Author

Ben Kuiper is een farmaceut en een ervaringsdeskundige op het gebied van diabetes type 2.

  • Anneke Westera schreef:

    Dit is het zoveelste bericht over diabetes. Ik wil graag van de tabletten af, maar ik durf niet te stoppen. Ik heb door mijn onmatigheid en vreetbuien diabetes gekregen. Eigen schuld, dikke bult. Ik zou het liefst veganistisch eten, vanwege het dierenleed in de slachthuizen.
    Ik prik een paar keer per dag. Ik gebruik 4 tabletten per dag en ben nooit boven de 10. Ik eet geen wit meel, suiker en zout, drink geen frisdrank. Alleen 1 glas rode wijn per dag, zonder chips of iets dergelijks. Bovendien snoep ik ook niet meer.

    • Marloes Schuurman schreef:

      Hallo Anneke,

      Vooral NIET zomaar stoppen met je pillen. Dit moet een geleidelijk proces zijn aan de hand van de bloedsuikerwaarden die je meet. Doe dit altijd in overleg/samenwerking met je arts of specialist.

      Wat houdt je nu specifiek tegen om veganistisch te eten?

      Het is goed dat je geen witmeel, frisdrank etc eet. Maar wat eet je dan wel? Het is beter om kritisch te kijken naar hetgeen wat je WEL eet dan wat je NIET eet. Daar zit namelijk verbetering in. Je mag mij ook mailen.

  • Maria schreef:

    Hallo Marloes,
    Bij mijn man wil een wondje op z’n bovenarm maar niet genezen, nou dacht hij dat dat kwam door een giftige tak die het wondje het veroorzaakt. Opeens schoot het mij te binnen dat dat een oorzaak zou kunnen zijn van diabetes. Dus glucoseapparaat aangeschaft en ja hoor, een bloedglucose van 11.5 moll..dan ook maar meteen bij mezelf gemeten en tot mijn grote schrik ook en waarde van 11.2 moll.
    Nu is mijn vraag; hoe vaak moet de bloedglucose gemeten worden..wij zijn al begonnen met een aangepast dieet volgens jou adviezen.
    Groet Cees en Maria

    • Marloes Schuurman schreef:

      Hallo Maria,

      Als jullie gezonder besluiten te eten, zijn 1 tot 2 metingen verspreid over de week meer dan voldoende.

      Als je vandaag besluit om gezonder te eten, zal je waarde morgen al een stukje verbeteren. Als je dus 1 keer per week meet, zul je grote positieve sprongen zien. Dat is natuurlijk altijd goed.

      • Maria schreef:

        Dank voor je goede advies, het was even zoeken naar de juiste balans van wat wel en niet mag….maar vanaf vandaag een dieet zonder suikers, minimaal koolhydraten en geen alcohol….valt niet mee hoor voor bourgondiërs zoals wij zijn 😯😯!

  • >

    Send this to a friend